موثرترین روش کاهش وزن اصولی
نوشته شده توسط : شکری

روش های مختلفی برای لاغری وجود دارد. رژیم های غذایی، داروها و حتی تکنیک های جراحی همه ما دوست داریم از وزنی ایده آل برخوردار باشیم. در ادامه با بهترین روش لاغری بیش تر آشنا خواهید شد.

لاغری، اندام زیبا و بدن سالم

داشتن یک اندام زیبا و سالم همیشه مورد توجه همگان بوده است. چاقی معمولا دارای عوارض زیادی است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند در صدد کم کردن وزن خود می باشند. یکی دیگر از دلایلی که لاغری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است عوض شدن سلایق در دنیای مد است که معمولا به این سمت و سو پیش رفته است. ولی چیزی که بیشتر در بحث لاغری دارای اهمیت است، خلاص شدن از اضافه وزن و چاقی است که دارای عوارض زیادی است. پروسه لاغر شدن معمولا زمان بر است و فردی که می خواهد از شر اضافه وزن خلاص شود باید دارای انگیزه و صبر باشد. همچنین توجه به رژیم غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای پر کالری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در کنار رژیم غذایی ورزش کردن نیز به شکل موثری می تواند این پروسه را کوتاه تر کند.

انواع روش های لاغری‌

برای لاغر شدن روش های متفاوتی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها وزن خود را کم کرد و به اندام دلخواه خود رسید. در زیر به انواع روش ها می پردازیم

رژیم لاغری

مهم ترین نکته در پروسه لاغری و کاهش وزن دوری از قند، شکر و نشاسته است. حذف کردن قند و نشاسته از رژیم غذایی باعث می شود که سطح انسولین بدن کاهش پیدا کند و موجب کاهش اشتها گردد و روند لاغری سریعتر پیش رود بدون اینکه فرد احساس گرسنگی کند. رژیم لاغری شکم مبتنی بر رژیم گیاهخواری در کاهش وزن بسیار موثر است. استفاده از محصولات حیوانی باید کم و یا در حد اعتدال باشد.

داروهای لاغر کننده

گاها افراد برای کاهش وزن از روش هایی مثل ورزش کردن یا رژیم غذایی به دلیل اینکه ممکن است سخت به نظر آید دوری می کنند و به روش های دیگر مثل مصرف داروها یا قرص های لاغری روی می آورند.

داروهای لاغری شامل داروهای شیمیایی و گیاهی اند. از نمونه داروهای گیاهی برای کاهش وزن می توان به تخم کتان اشاره کرد. این گیاه به صورت پودر، قرص، دمنوش برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. ادویه هایی مثل دارچین، هل، تخم رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشوند و برای لاغر شدن بسیار موثرند که میتوان آنها به صورت دمنوش یا در غذا استفاده کرد.

بیش تر بخوانید: رژیم سه روزه ارتشی

قرص و داروهایی شیمیایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند ممکن است دارای عوارض جانبی باشند و مصرف روزانه ی آنها مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد. البته قرص هایی نیز هستند که عوارض جانبی ندارند و دارای فرمول و پایه ی گیاهی می باشند و معمولا برای لاغری تجویز می گردند مثل قرص لاغری هزال و یا فلوردو که از گیاهانی مثل چای سبز، نعناع فلفلی، زیره ی سیاه، رازیانه، زنیان و غیره ساخته می شوند و باعث کاهش اشتها می گردند.

جراحی لاغری و لیپوساکشن

در مواقعی که چربی های بدن مقاوم شده اند و به راحتی با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند، می توان با جراحی و لیپوساکشن این چربی ها را برداشت. لیپوساکشن یکی از جراحی های زیبایی است که برای برداشتن چربی های موضعی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش پزشک متخصص با استفاده از یک لوله ی توخالی و کوچک به نام کانولا چربی بدن را خارج می کند. در واقع با یک سرنگ مخصوص توده های چربی ساکشن می شوند. نکته ی مهمی که در مورد لیپوساکشن وجود دارد این است که عدم توجه به رژیم غذایی و ورزش ممکن دوباره چاقی و اضافه وزن را به دنبال داشته باشد.

ورزش کردن

ما روزانه کالری هایی که از طریق غذا خوردن به دست می آوریم انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه به ما میدهد. حال اگر میزان کالری دریافتی بیش از فعالیت ما باشد این کالری به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق ورزش کردن یک راهکار بسیار سودمند  است. ورزش کردن از عوامل مهم در کاهش وزن است که در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند شما به وزن دلخواه برساند. رفتن به باشگاه و انجام ورزش ها و حرکات متناسب با وزن و بدن شما یکی از بهترین روش های لاغری است.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/





:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: